Hello lovely Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Krieken - WaarBenJij.nu Hello lovely Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marit Krieken - WaarBenJij.nu

Hello lovely Sydney!

Blijf op de hoogte en volg Marit

06 Februari 2014 | Australië, Sydney

Hello Sydney!

4 februari, de dag die al een tijd in mijn agenda staat als belangrijke dag. 's Nachts uiteraard geen oog dicht gedaan. Het enige waar ik aan kon denken was de lange vliegreis en het idee dat ik over niet al te lang aan de andere kant van de wereld zou zitten (Waaahhh).
's Ochtends een bakje thee gedaan met pap en mam, daarna hup naar Schiphol. Daar zag ik m'n lieve sis, Maurice en m'n meiden staan. Na iedereen een dikke knuffel te hebben gegeven, was het toch echt tijd om door de douane te gaan. Mijn hemel, wat was dat moment moeilijk...
Eenmaal achter de douane opende ik de lieve brieven die ik had gekregen van m'n zus, van Lies en van Ra. Uiteraard bleven de tranen stromen (ik wist niet dat ik nog zoveel reserve tranen had). Ik ben vrijwel meteen doorgelopen naar de gate en voor ik het wist vloog ik met Singapore Airlines naar Singapore. Prachtig toestel en een geweldige service. Het eten wat ik aan boord kreeg was ronduit heerlijk. Helaas bijna niet kunnen slapen, waardoor de tijd wel errrrug langzaam ging (ongeveer 13 uur...).
Na die lange vlucht was ik echt kapot, maar op dat moment moest ik echt even fit blijven, want ik moest hoe dan ook m'n gate zien te vinden in Singapore (05:55 in de ochtend, in Nederland rond 23:55). Ik had al wat mensen gesproken in het vliegtuig en stiekem hoopte ik erop dat er iemand, net als ik, ook door zou vliegen naar Sydney. Jammer maar helaas, niemand, ik moest het zelf proberen te vinden. Mijn gate werd maar niet bekend, dus ik bleef maar wachten. Toen ontmoette ik Alexandre, een jongen uit Parijs die dezelfde vlucht naar Sydney had. Ik blij, we konden nu samen als 2 verdwaalde reizigers op zoek gaan.
Na de gate te hebben gevonden, het vragenformulier in te hebben gevuld om Australië in te komen, stegen we op. Deze vlucht van ongeveer 8 uur heb ik bijna alleen maar geslapen, waardoor de tijd nu gelukkig wel snel ging.
Daar was ik dan, aangekomen in Sydney. Bizar idee vond ik het maar. Ik wist dat het allemaal goed beveiligd en streng was in Australië, maar dat je voordat je je bagage kon ophalen nog een hele security check kreeg, had ik niet verwacht. Ik moest een vragen formulier invullen met al m'n gegevens en waarom ik naar Australië ging, hoelang ik bleef en wat ik allemaal meehad genomen. Het ging er onder andere over of je bepaalde medicijnen mee had genomen. Ik had 'ja' aangevinkt, aangezien er in mijn tas een hele voorraad aan malaria-pillen zit. Ik werd door een soort doolhof begeleid om aan het einde te worden voorgesteld aan een lieve schattige puppy die even leuk mijn tas zou besnuffelen. Je weet op dat moment dat je niks bijzonders bij je hebt, maar leuk is anders, je voelt je toch niet fijn als je zo wordt gecontroleerd.
Na eindelijk alles te hebben gehad, liep ik door naar de aankomsthallen. En wie zag ik daar? ELLISSSSS!!!! Eindelijk zag ik haar weer na 4 maanden. We konden het maar niet geloven, samen in Sydney.
In het hostel hebben we meteen onze spullen gedropt en zijn we onder de douche gesprongen. Daarna zijn we wat gaan drinken bij Darling Harbour. Ik keek daar echt m'n ogen uit. Het idee dat ik er eindelijk was, al die mooie lichten, hoge gebouwen, gezellige sfeer, vieze kakkerlakken en hele snelle ratten. Na 1 dag meteen 140 Dollar armer (ja, Australië is écht duur) en heel wat indrukken rijker besloten we rond 2 uur terug te gaan en lekker te gaan slapen.
Niet lang daarna werd ik alweer wakker. Ik had het gevoel dat ik vet had uitgeslapen, maar nee, 4 uurtjes geslapen. Maar goed, des te langer kan je van de dag genieten.
Om de dag goed te beginnen zijn we naar de bovenste verdieping van het YHA hostel gegaan om zo over de stad te kijken, een mooi begin.
Daarna besloten we richting the Harbour Bridge en the Opera House te lopen. We zijn dan wel backpackers, maar ook meiden. Meiden houden van shoppen, zo ook wij. De winkeltjes onderweg waren te verleidelijk om over te slaan. Eenmaal aangekomen bij deze 2 highlights, voelde ik me zo blij. Normaal zie ik die brug op TV en nu in real life. We hebben heerlijk in de zon gezeten en drankjes gedronken, precies zoals het hoort. Morgen wordt het waarschijnlijk een stand dagje en als het goed is gaan we zaterdag en zondag the Blue Mountains bezoeken. I love Sydney!

  • 06 Februari 2014 - 17:21

    Eva:

    Wou dat ik er bij was.... Kan niet wachten op je volgende reis verslagen! Have fun meis!!!!

  • 06 Februari 2014 - 17:40

    Linda Sernee:

    Wat een goed begin alvast. Ik hoop dat je snel gaat wennen daar.
    Een hele fijne en leerzame tijd. Geniet niet met mate maar haal eruit wat erin zit!
    Ik ga je belevenissen volgen hoor! Take care en groetjes van je oude kleuterjuf...

  • 10 Februari 2014 - 15:09

    Reinoud:

    Ziet er intersant en leuk uit ik blijf de berichtgeving volgen veel plezier.

  • 12 Februari 2014 - 09:52

    Pia:

    Hey Marit,

    Wat een fantastisch verslag...en wat een heerlijke ervaring!! Ik ben zwaar jaloers. De hele film draait zich voor mijn ogen af. Ik wens je super veel plezier en alles wat het leven jou te bieden heeft!!!!! Ik had je dit weekend een whatsapp gestuurd omdat ik dacht dat je de 14e ging... maar je zit er dus al. Hoe geweldig! Take care en lieve groet, Pia

  • 17 Februari 2014 - 08:53

    Marit Van Krieken:

    Hi Pia, wat een leuk berichtje! Er zullen vast nog wel meer verslagen komen :). Ik ga trouwens na Indonesië ook nog naar Thailand! Lieve groet terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 10607

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Marit goes backpacking

Landen bezocht: