Hoge golven, mooi uitzicht en een zware backpack - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marit Krieken - WaarBenJij.nu Hoge golven, mooi uitzicht en een zware backpack - Reisverslag uit Canberra, Australië van Marit Krieken - WaarBenJij.nu

Hoge golven, mooi uitzicht en een zware backpack

Blijf op de hoogte en volg Marit

13 Februari 2014 | Australië, Canberra

Wat hebben we weer veel gezien de afgelopen dagen. Sydney is zo groot, dat er genoeg te doen is. We besloten om een stand dagje te pakken, niet zomaar een strand dagje, we zijn naar Bondi Beach geweest. Prachtig strand waar we als 2 kleine kleuters in de hoge golven zijn gesprongen. De reddingsbrigade stond al klaar met camera en al. Ik kan me voorstellen dat daar mensen verdrinken, de stroming is namelijk zo ontiegelijk sterk. Wij zijn daardoor niet ver de zee in gegaan, maar terug naar de kant komen zonder je bikini kwijt te raken was vanaf een paar meter al een hele opgave.
Wat nou zo leuk is aan Australië, er is overal plek om te zitten. Er zijn genoeg strandtentjes waar je gewoon meteen aan kunt schuiven om wat te bestellen. Als in Nederland 1 zonnestraaltje tevoorschijn komt, zit iedereen te kwijlen voor dat ene plekje, dat is hier niet zo.
Na 3 nachten in een mooi hostel te hebben geslapen, was het tijd om door te gaan. We zijn bepakt en al vertrokken naar Kings Cross. Het hostel dat we hadden geboekt was i.p.v 50 dollar per nacht, 34 dollar. Uiteraard is dat te merken... Een vieze douche waar het automatische licht uitgaat als je net je haar aan het inzepen bent, een kamer waar geen airco is en waar je als je bovenop het stapelbed ligt, je niet durft om te draaien, omdat de gene onder je dan wakker wordt.
Gelukkig compenseren alle mooie dingen de vieze hostels. Zo zijn we naar de The Royal Botanic Gardens gelopen, kleedje erbij, helemaal leuk. Deze tuinen liggen vlak bij Opera House en naast het zakengebied van Sydney. The Blue Mountains tocht die we hebben gedaan was erg mooi en indrukwekkend. Zo zaten we op een puntje van een rots te genieten en vonden we het tijd voor een sigaretje. Niet wetende dat je daar een boete van 6000 dollar voor kunt krijgen... Tijdens die tour zijn we nog gestopt bij Featherdale Wildlife Park. Kangaroes, koala's, krokodillen, noem het maar op. En om de dag af te sluiten hebben we een boottocht gemaakt.
Nadat Ellis en ik afscheid hadden genomen, vertrok ze weer richting Nederland. Ik was deze dag (voor het eerst) 'alleen'. Op mijn kamer had ik meteen contact met 2 meisjes, een Britse en een Koreaanse. Met het Koreaanse meisje, May, heb ik sushi geluncht (uiteraard werd het geen broodje kaas). In de namiddag/ avond begon de heimwee... Rosella en ik moesten onze plannen om de hele oost-kust af te gaan een beetje inkorten. Er is namelijk in het noord-oosten op het moment regenseizoen.... Ik wist dat dat in Cairns zo was, maar een aantal leuke plaatsen daar omheen moesten we daardoor ook skippen. Het missen van thuis en gewoon alles bij elkaar werd me even teveel. Ik had nergens zin in en wilde op dat moment niets liever dan een knuffel van m'n ouders. Gelukkig bestaat er skype en kon ik ze toch 'zien'.
De volgende dag ging het weer helemaal goed en kon ik niet wachten om Roos te zien. Ondertussen werd er iemand ten huwelijk gevraagd bij the Opera House, de plek waar ik Roos zou zien.
Eenmaal samen hadden we besloten om vanuit Sydney naar Canberra te gaan (de hoofdstad van Australië) en vanuit die plaatst met The Greyhound door te gaan naar Melbourne. Na een paar dagen zijn we van plan door te vliegen naar Brisbane om vanuit daar een klein stukje met de bus of trein te reizen naar Byron Bay. Ook zijn we van plan om nog naar Fraser Island en The Whitsunday Islands te gaan.

Na een lange busrit zijn we vrijwel meteen naar ons (afgelegen) hotel gegaan waar we eindelijk een beetje luxe en privacy hadden. Even geen 6 personen op een kamer waar je rekening mee moest houden, maar privacy, een lekkere douche en een goed bed.
De dag daarna hebben we Canberra bekeken. Tijdens deze dag ging vrijwel alles mis. Het boeken van een hostel in Melbourne lukte niet en mijn pinpas had geen zin meer om mee te werken. Uiteindelijk na de 5e keer lukte het. Ik heb de grond een kusje gegeven, zo blij was ik! Rosella en Marit zouden Rosella en Marit niet zijn als ze niet zonder een 4 liter pak wijn terug zouden gaan naar het hotel. Het werd een gezellig avondje waarbij we een hele vreemde ontmoeting hadden met 2 mannen. Na even met ze te hebben gepraat vonden we het tijd om naar bed te gaan.
Vandaag is ons laatste avondje Canberra, vannacht gaan we met de bus naar Melbourne!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marit

Actief sinds 13 Nov. 2013
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 10612

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Marit goes backpacking

Landen bezocht: